آفرود, سفر

عبور از شیب های تند

عبور از شیب با خودرویی که مشکل فنی دارد و به ویژه خودرویی که موتور ان تنظیم نیست خودداری نمایید.
قبل از ورود به شیب قفل پلوس و گیربکس کمک را درگیر کرده و از عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید.
حتما برای خودتان و سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنید.

قبل از ورود از خودرو پیاده شوید و سطح شیب را بررسی کنید ازامن بودن میزان چسبندگی شیب نسبت زاویه آن اطمینان حاصل کنید.
درشیب زدن دنده صحیح انتخاب کنید. طوری که حتی المقدور مجبور به تعویض دنده نباشید.

برای شیب های تند و ناهموار با چسبندگی مناسب پیشنهاد میشودکه کمک سنگین فعال باشد. و از دنده های گیربکس اصلی استفاده کنید

برای شیب های هموار اما با چسبندگی کم پیشنهاد برورود با سرعت اولیه مناسب و دنده های سبک تر می باشد.

 

عبور از شیب توسط تویوتا لندکروزر

 

با لاستیکهای درصد پایین و غیر مطمئن اقدام با شیب زنی نکنید.
از شیب زدن های طولانی در مسیرهایی که بستر سستی دارند و امکان هرزه گردی وجود دارد خودداری کنید.
در صورت متوقف شدن خودرو به هردلیل بدون هر گونه فرمان دادن ماشین را در دنده عقب گذاشته مستقیم به پایین بیایید. از دور زدن در شیب خودداری نمایید.

حتی المقدور از ترمز زدن در زمان پایین امدن موقع پس زدن خودرو جلوگیری کنید.

هر خودروی دو دیفراسیل دارای یک زاویه مناسب برای شیب عرضی و طولی می باشداز توانایی و زاویه ایمن خودروی خود قبل از انجام شیب زنی و مخصوصا حرکات عرضی اگاهی و اطلاعات کافی داشته باشید.

لندرور دیفندر

لندرور دیفندر

 

مستقیم ترین مسیر را انتخاب کنید و از عبور مورب بپرهیزید

هرگونه بار اضافی در خودرو باعث ضعف و ناپایداری شده به خصوص بار قرارگرفته بر روی باربند.

در زمان خستگی و در زمانی که به هر علت دید مناسب ندارید به هیچ عنوان اقدام به شیب زنی و حتی المقدور بیراهه نوردی نکنید.
( تاریکی هوا یا زمانی که افتاب بطور مستقیم با زاویه تند به شیشه می تابد زمانی مناسبی نمی باشد)

قبل از شیب زنی از ایمنی انتهای مسیر اطمینان حاصل کنید. (در هنگام افرود دسته جمعی به هیچ عنوان انتهای مسیر توقف نکنید)

یادتان باشد تصمیم گیری نهایی در زمان هیجانات بیراهه نوردی صرفا با شماستاز گوش دادن به صحبتهای همراهان در زمان انجام تصمیم گیریهای لحظه ای خودداری کنید.

در زمانی که تنها سفر میکنید و تک ماشین هستید انجام حرکات ریسکی را به حداقل برسانید. چرا که امکان دارد در یک وضعیت ناپایدار قرار بگیرید که نیاز باشد سریعا با تسمه و کمک خودروی دیگر ماشین را مهار کنید
اگر به هر دلیلی در میانه مسیر گیر کردید و توقف کردید قبل از هر عکس العملی علاوه بر پیاده کردن همراهان در صورت امکان با اطمینان از توقف ایمن از خودرو پیاده شوید و شرایط را بررسی کنید.

اگر مجبور به عقبگرد در شیب شدید از فرمان دادن خوداری کنیدو سعی کنید به صورت صاف و بدون زاویه با دنده عقب برگردید.

اگر خودرو در هنگام عقبگرد از تعادل خارج شدپدال ترمز را رها کرده و به ارامی گاز دهید تا خودرو به تعادل برگردد

در آخر خودروی شما حتی اگر صفر کیلومتر هم که باشدبه راحتی ممکن هست در طول مسیر دچار نقص فنی شده و به ناگاه خاموش شود. که میتواند به راحتی شما را در وضعیت خطرناکی قرار دهد.
بنابراین سعی کنید در بیراهه نوردی بیشتر از ارامش و مناظر خاص لذت ببرید تا انجام حرکات ریسکی

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *