خودرو, نیسان

نکاتی در ارتباط با خرید نیسان پیکاپ، رونیز و سرانزا

رونیز
.

 

 

اولین چیزی که می توان گفت در هر نیسان پیکاپ رونیز و سرانزا اپدمیست و در آینده باعث ایجاد دردسر های زیادی خواهد شد

شکستگی های زیر قاب برف پاک کن که بعضا تا زیر چسب شیشه جلو هم امتداد پیدا می کند و روی دیاق زیر پوسته گلگیر های جلو و پالونی های چرخ جلو قرار دارد.

اتاق این خودروها استحکام خیلی مناسبی ندارد. و در استفاده های خشن معمولا این قسمت ها ذکر شده دچار اسیب می شوند.

البته خودروهایی به اصطلاح افرود نرفته ای هم بعضا  ترک هایی را در این نواحی داشته اند. دلیل آن فرسایش منجید های پایه اتاق هست. که به مرور کهنه شده اند و نشست کرده و باعث فشار بیشتر به این قسمت ها شده اند. اما شکستگی های این نواحی معمولا نشان از استفاده سخت و پر فشار از خودرو بوده است.

سلامت شاسی و بخصوص سرشاسی های جلو را به خوبی بررسی کنید. بعد از آن منجید های پایه اتاق و بعد اگر نیاز بود قسمت هایی که توضیح داده شد چک شود.

سایر قسمت های اتاق معمولا پوسیدگی ای ندارد اما ولی با دقت چک کنید وجود پوسیدگی در نواحی دیگر نشان از وضعیت نامناسب خودرو دارد.

یکی از قسمت هایی که در سرانزا دچار پوسیدگی می شود لبه بالایی شیشه درب عقب هستش که بسیار مشخص می باشد.

درب های را با یک نگاه ساده از بیرون و داخل میتونین چک کنید که پوسیدگی نداشته باشند.
مورد بعدی که باید به ان توجه شود سلامت داخل کابین می باشد.

قطعات تریم داخلی همیشه جز گرون ترین قطعات هستند. و خرابی و سالم نبودنشان افت قیمت را باید همراه خودش داشته باشد.

سرانزا

سلامت بخش های فنی

در ابتدا خود موتور و سیم کشی های دست خورده ای که و مشکلات گمراه کننده ای دارند. و درست کردنشان وقت و هزینه بالایی می طلبد.
تمام ادوات برقی رو چک کنید و از کارکردشان مطمئن شوید.

امپر ها و چراغ های در کیلومتر را چک کنید.

کولر نیز از مواردیست که احتمالا در فصل سرما چک کردن آن فراموش می شود.

تعمیر کمپرسور کولر این خودروها در زمان نگارش این مطلب حدود 5 میلیون تومان هزینه دارد.
موتور رو با دقت چک کنید.

یکی از موارد دیگه ای که می توان گفت زیاد دیده می شود خرابی زنجیر سفت کن موتور هست و باعث صدا دادن زنجیر می شود. این خرابی در مراحل اولیه اش مشکلی ایجاد نمی کند. و فقط کمی صدا می دهد اما در مراحل بعدی مشکل ساز خواهد شد  تعویض هم نسبتا پرهزینه می باشد.

موتور را کمپرس سنج بزنید و حتما چک کنید که کمپرس بین ۱۵۰ تا ۱۷۸ پی اس ای باشد(زیر ۱۵۰ یعنی یا رینگ ها از بین رفته یا از سوپاپ تراکم نشت دارد و به زودی برای تعمیر موتور یا سرسیلندر باید اماده شوید.)

گیربکس این ماشین دارای صدای بسیار ناچیزی است که با گرفتن کلاچ صدا قطع میشود و در این حد معمولیست.

اگر این صدا زیاد بود و در هر شرایطی شنیده می شد یعنی برای تعویض دنده محرک دنده زیر باید اماده باشید.
اگرچه که خرابی نیست که باعث توقف خودرو شود و نیز با همون وضعیت سال ها کار خواهد کرد.

 

گشاد کردن زنجیر دنده کمک هم عیب بعدی هست که بعضا دیده می شود . برای تست کردن ، خودرو را در وضعیت حالت چهار چرخ سبک یا سنگین بگذارید و اگر پلوس خلاص کن هم دارد ، درگیر کنید و چند دور دایره ای با شعاع متوسط و سرعت ده الی بیست کیلومتر بزنید.

اگر زنجیر گشاد شده باشد شروع به رد کردن و صدای ناهنجار بدی از زیر کنسول جلو خواهد شد.
سعی نکنید فرمان را تا انتها بچرخانید و دور بزنید چراکه فشار نا متعارفی به پلوس ها و گیربکس کمک وارد می کند.

مورد بعد زیر بندی خودرو

این سه مدل زیربندی و فنر بندی تقریبا یکسانی دارند

پیکاپ و سرانزا زیربندی عقبشان کاملا یسان است اما رونیز دو تفاوت دارد. اول فنر زیر پوسته دیفرانسیل می باشد. تفاوت دوم موجگیر عقب رونیز که خیلی امار خرابی آن بالاست.
اگر مشاهده کردید خود موجگیر یا پایه اش روی دیفرانسیل یا روی شاسی شکسته و جوش داده اند اصلا تعجب نکنید. و کاملا اپیدمیست و اگر روی شاسی جوشکاری ای نشده باشد هیچ مشکلی نخواهد داشت.
اما جلوبندی، قسمتی است که میتونه خرج های زیادی داشته باشد
گران ترین قسمت های جلو بندی طبق ها هستند. دقیق و کامل چک کنید که ترک یا جوشکاری نداشته باشند. بوش ها و سیبک ها قابل تعویض است و در صورتی که خراب باشند با مبلغ دو الی سه میلیون تومانی  کاملا نو می شوند.
ولی خود طبق ها اگر خراب باشند هر کدام حدود چهار میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
اولین مورد برای پلوس ها جلو چک کردن گرد گیر می باشد. گردگیر پاره یعنی مالک خودرو توجهی به پلوس نداشته است

اگر گردگیر ها سالم بودند حین تست کردن زنجیر کمک متوجه سلامتشان می شوید.

ظاهر خودرو هم اعم از  رنگ ، بدنه سوختگی ، بتونه و وضعیت کاسه چراغ ها شل گیرها و لاستیک ها هم مهم هستند. چراکه ممکن است شما رو متحمل هزینه های چند میلیونی کند.

اتاق بار پیکاپ را نیز هم به خوبی چک کنید. رنگ پریدگی پوسیدگی زدگی و دفرمگی نشان از باربری زیاد هست

اگه کفی لاینر عقب نصب شده بود سعی کنید باز کرده و بررسی کنید

 

پیکاپ

اخرین مدل پیکاپ (طرح جلو رونیز)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *